zondag 21 december 2014

De langste nacht is altijd voor H.


De kleurgordijnen van mijn kamers

"Jaaa dat zou ik willen: die reize boeken en met Arke naar het Noorden reizen om mij daar te laven aan het noorderlicht, om daar de kleurgordijnen van mijn kamers alle de nachten die mij resten open te trekken en het duister licht op te drinken met mijn huid en met die warmkleurige deken omhuld te staren in het ijzig duister dat behoort aan de kosmische nacht, haar vibrerend licht 's binnenkamers laten en tot leven verwekken- hoe 'reizend' ook de tekens van mijn granieten glyptotheek- een Gestalt, een reisgenoot en sprookjes waar weten die IJslanders, Vikingen en Lappen gewerden door eeuwigheid en eeuwigheden, eeuwigheden lang met het hemels reisbureau het lichtend patchwork bezoeken."



Northern Lights 5 
2014 
acrylics and marblepowder on wood 
19 x 36 cm